با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ الگوی بدیعه پردازی یا نوآفرینی
زیارت عاشورا

 مراحل اجرای الگو 
1- توصیف شرایط موجود – در این مرحله، معلم از دانش آموزان می خواهد كه به توصیف و تشریح شرایط حاضر یا موجود بپردازند. در مرحله ی نخست، دانش آموزان آنچه را از شرایط می فهمند، توصیف می كنند.

 2- قیاس مستقیم- 

2- در این نوع قیاس موارد ناآشنا را آشنا می كنیم. مثال: معلم: به نظر شما تبخیر شبیه به چه چیزی است؟دانش آموزان قیاس های مستقیم را مطرح می كنند و آنها بر روی تخته سیاه نوشته می شوند. قیاس های مستقیم احتمالی عبارتند از:- تبخیر شبیه یك گردباد است. 
- تبخیر شبیه فرار كردن پرنده ها از قفس است. - تبخیر شبیه بازشدن ناگهانی در نوشابه های گازدار است. پس از آن كه فهرستی از قیاس های مستقیم آماده شد انتخابی از بهترین قیاس مستقیم صورت می گیرد. 

3- قیاس شخصی- در مرحله ی قیاس شخصی، فراگیرندگان بین خود و مفهوم انتخاب شده، هم سویی و هم دلی ایجاد می كنند، خود را در درون قیاس و آن را در قالب خود شرح می دهند و احساسات و تمایلات و انگیزه های خود را بیان می دارند. برای بیان قیاس شخصی، احساس نزدیكی و یكی شدن با مفهوم، بسیار ارزشمند است و در خلاقیت شخصی، اثر زیادی دارد. 
معلم: مایعی در حال تبخیر است اگر قرار باشد شما به جای مولكول های سطح مایع باشید، چه می كردید. برخی قیاس های شخصی ارائه شده از سوی دانش آموزان عبارتند از: 
- به جایی می رفتم كه كسی نزدیكم نباشد و از همه دوری می جستم. 
- به بالا می رفتم و وقتی احساس تنهایی و سرما می كردم دوباره برمی گشتم. 
- به هوا می رفتم و هرچه بر سرم می زدند باز هم به راه خود ادامه می دادم. 
4- قیاس تعارض

در این مرحله معلم از دانش آموزان می خواهد بر اساس توصیف های ارائه شده در قیاس شخصی مفاهیم متضاد ارائه نمایند و سپس از میان این قیاس ها بهترین را انتخاب كنند. 
معلم: دو عبارت كه با هم در تضاد هستند و شما آنها را به كار برده اید انتخاب كنید. 
دانش آموزان : سرد و گرم- دور و نزدیك- رانش و ربایش

5- قیاس مجدد مستقیم و شخصی-

 در این مرحله تعارضات مجددا˝ از طریق قیاس مستقیم و شخصی ادامه می یابد. 
معلم: خود را به جای مولكول های آب كه گرم شده اند و مولكول های بخار آب كه سردشده اند بگذارید و در این مورد توضیح دهید.  
برگرفته از سایت : http://tamarkoz88.blogfa.com



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 12 دی 1393برچسب:, | 14:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |